Pagi ni.....mcm semalam, keceriaan menemani ku....entah mengapa....tp macam ada satu semangat utk menikmati hari2 yg mendatang dengan penuh kegembiraan......walau apa pun yg mendatang.....Tp biasalah kerja dan kerja, menjadi rutin yg kekadang amat menjemukan....but ok lah....mencari rezeki yg halal di bumi Allah ini.....Mungkin perasaan ini timbul selepas menikmati saat manis dlm kehidupan ku Sabtu lalu...yelah, siapa sangka, aku sendiri tidak pernah menjangka....setelah apa yg aku lalui selama ini....kehidupan yg amat menyesakkan fikiran...kelukaan, kekecewaan & patah hati.....tidak pernah aku sangka akan sampai di sini....

Tapi itulah perjalanan kehidupan....kita tidak pernah mengetahui apa yg Allah rancangkan buat kita....kekadang kita plan sesuatu, tapi tidak menjadi...kekadang kita meneruskan kehidupan tanpa membuat apa2 perancangan dan hanya mengikut arus.....kekadang kita terluka, kecewa & gembira.....tp tujuan perjalanan kehidupan kita ini tetap utk mencari kebahagiaan dunia & akhirat.....

Alhamdullillah....wlwpun terlalu banyak kepayahan yg ku lalui, wlwpun berbaldi2 airmata ini mengalir.....semuanya mengandungi hikmah yg tidak pernah terlintas di fikiran ku selama ini.....rupanya...inilah hikmah yg aku perolehi dari segala kepayahan lalu.

Aku amat bersyukur kepadaMu Illahi, di atas kasihsayang dan perhatian Mu wlwpun aku sering lalai utk menjadi muslimah yg sejati......

Comments

Popular Posts