Hahahahah....

Hahaha.... aku kena lg.... memang ler aku ni will always be the black sheep of the family.... previous post in my blog tu plk jd issue.... but then at least from my post tu, kita semua dapat ler melihat diri-sendiri..... mungkin ada yg aku sebutkan itu pernah kita lakukan tanpa sengaja... so ok fine, next time don't do again.... if kita minta tolong org memberi or menderma, x yahlah kita follow-up lg...just leave it as it is... klu org bg, or x bg tu hak memasing... lgpun tangan kanan yg memberi tangan kiri pun not suppose to know.... hahaha... takkan ler aku nk canang satu malaya yg aku bg sekian2 kat org tu & org ni.... takut hilang pahala aku.... sbb bila aku buat sesuatu tu mmg aku akan buat dgn ikhlas, dan bila aku rasa aku x blh ikhlas dlm perbuatan aku tu, forget it, i will never do it.... i am not the kind of person who will tell the whole world, "sya bg byk ni, sya bli benda tu or benda ni kat org itu...." cuba fikir.... mula2 kita buat semua tu utk tolong org, dgn niat nk dapat pahala dr Allah, tp bila kita hebah-hebahkan perbuatan kita tu, lu fikir ler sendiri (kata Nabil) rasa2nya ada lagi ke pahala tu...

Problem with me, i like to voice out my opinion & not many like to hear it... too bad ler... klu pada mata sya x kena, sya cakap aje... putting in this blog, maybe org akan kata x elok, sbb everyone will read... but i think, elok seme org bace, mungkin blh dijadikan panduan, pedoman, next time, berhati-hati.... jgn tanya lg.... nk buat, buat ajelah.... x yah nk citer2 kat org, atau nk bother org lain buat ke x. Sbb pasti ada yg terluka, yg sakit hati... mcm aku... dh byk kali kena, sbb tu aku berani ckp..... tiap kli bila minta duit to help people, ada je org akan tanya berapa aku bagi, aku bagi ke x? Aku tau ler aku ni not a nice person, but come on... i know my responsibilities, i know when it should be done & when it is not... klu aku bg aku dpt pahala, aku nk pahala tu, so aku kena bg ngan ikhlas, rm 1 ke janji ikhlas. Klu aku bg RM100, pahtu aku pi citer plk.... aku x dpt pahala, sbb aku mesti ada niat nk menunjuk-nunjuk kan, sbb tu aku ckp aku bg berapa, sbb tu aku canang satu malaya...

Sekian, harap maaf kepada yg terasa.... & pada yg pernah buat apa yg aku post kat atas tu, cukup2 ler.... tepuk dada tanya iman.... klu kita ikhlas memberi, kita x akan bertanya berapa org lain memberi, samada org lain beri lebih banyak dari kita ke, atau kurang dari kita... yg penting keikhlasan hati kita dlm memberi.... bila kita sibuk membandingkan pemberian kita dgn org lain... tanpa kita sedari... keikhlasan pada mulanya dh hilang....

Comments

Popular Posts