KU PANJAT RASA SYUKUR

"Alhamdullillah, alhamdullillah, alhamdullillah.... tidak seharusnya berkurangan keyakinanku dgnMu, sedangkan Kau sentiasa meringankan bebanku & disaat pertolonganMu ku harapkan, pasti Kau akan menolongku. Alhamdullillah di atas ehsan Mu Ya Allah!"
Itulah yg dapat aku katakan.... itu aje yg termampu dilafazkan.... kesyukuran yg teramat sgt dgn segala nikmatNya.... baru aje last weekend segala yg dirancang menemui kebuntuan, kesempitan & kesulitan..... langsung aku & Yana decided not to think or talk about it, and just leave it to Allah Taala. Sebab kemampuan kami yg of cos very limited.... think or talk about it, can only make us angry, upset & might affect keharmonian between us.... so we just leave it there & pray hard that Allah will help us, mengurangkan bebanan itu.

Tapi semalam.... alhamdullillah.... tersentuh hati ku, terharu yg teramat sgt..... Allah mengirimkan bantuan & pertolongan tanpa disangka, malah lebih dari apa yg dijangka.... meleleh airmataku, menerima pemberianNya dgn penuh kesyukuran.... Terharu dgn kasihsayang & perhatianNya.... sesungguhnya Dia tidak pernah membiarkan aku terus hanyut dalam kesempitan, kesusahan @ kegelisahan.... kasihsayangNya akan dihulurkan padaku di saat aku amat memerlukanNya.... justru bagaimana mungkin ianya mengurangkan keyakinanku kepadaNya.... sedangkan Dia tidak pernah menghampakan aku..... kadang2 memberi lebih daripada apa yg aku perlukan.... Allahuakbar, Allahuakbar, Allahuakbar.....

Semuga diri ini akan sentiasa dibawah lindunganNya & ehsanNya!

Comments

Popular Posts