TUHAN

Tuhan...
jangan Kau jemput aku ketika aku lalai
jangan Kau jemput aku ketika aku sesat
jangan Kau jemput aku ketika aku gelisah
jangan Kau jemput aku ketika aku resah
jangan Kau jemput aku ketika ada insan masih marah pada ku
jangan Kau jemput aku ketika aku berdosa pada Mu
jangan Kau jemput aku ketika hatiku dipenuhi duniawi

Tuhan...
jemputlah aku ketika aku ingatkan Mu
jemputlah aku ketika aku telah menemui jalan pulang
jemputlah aku ketika aku tenang
jemputlah aku ketika aku lapang
jemputlah aku ketika aku rindu pada Mu
jemputlah aku ketika hatiku dipenuhi keimanan
dan ketakwaan
jemputlah aku ketika aku redha dengan ujian Mu
jemputlah aku ketika aku sudah dimaafi oleh insan lain
jemputlah aku ketika dosa-dosaku telah Kau ampuni

Tuhan....
aku masih belum bersedia untuk menemui Mu
terlalu banyak urusan Mu di muka bumi ini
yang mesti ku penuhi....
berikan aku sedikit masa Ya Tuhan
untuk memperbaiki setiap kerosakan yang telah aku lakukan.

Comments

Popular Posts