14/1/13

 
Selamat hari lahir buat ku. 49 tahun sudah berada di bumi Allah ini. Macam2 telah dilalui, diharungi...  kebahagiaan, kegembiraan, kekecewaan, kesedihan, kepayahan semua telah ku rasai. Penat & lelah rasanya... bila banyak masa di biarkan berlalu dalam penantian yg sia2 dan mengejar serta mengharap sesuatu yg tidak mungkin dimiliki. 

Penyesalan, bukanlah satu perasan yg harus dilayani, kadang2 segala kesilapan bukan disengajakan, cuma mungkin terlalu menurut kata hati &kesepian yg membuak2 membelenggu diri. Tapi penyesalan semestinya membuahkan kesedaran, memperbaiki setiap kesilapan demi hari2 seterusnya dalam melakukan persediaan untuk mengadap Ya Rabb. 

Hanya Dialah yg lebih mengetahui, rasa hati yg di saat ini, dibelenggu kekecewaan, penyesalan dalam kepenatan yg seakan berlarutan ini. 

PadaNya di pohon diberikan kekuatan, ketabahan untuk meneruskan langkah seterusnya. PadaNya juga di pohon diberikan ketenangan & ketenteraman jiwa dalam mengharungi hari2 yg sepi ini. Dan padaNya memohon keredhaan diberikan pada hati yg rapuh ini dalam menempuhi setiap ujian dariNya. 


Comments

Popular Posts