JIKA AKU

Jika aku tidak pernah mengenali kamu
mungkinkah aku kenali erti kebahagiaan?

Jika aku tidak pernah mengenali kamu
mungkinkah aku kenali apa itu kegembiraan?

Jika aku tidak pernah mengenali kamu
mungkinkah aku tahu apa itu senyuman?

Jika aku tidak pernah mengenali kamu
mungkinkah aku rasakan satu debaran?
 
Jika aku tidak pernah mengenali kamu
mungkinkah kan ku ketahui apa itu kerinduan? 

Jika aku tidak mengenali kamu
mungkinkah aku tidak memberi harapan?

Jika aku tidak pernah mengenali kamu
mungkinkah aku mengenali kekecewaan?

Jika aku tidak pernah mengenali kamu
mungkinkah akan aku lalui kegagalan?

Jika aku tidak pernah mengenali kamu
mungkinkah tangisan akan sering menjadi teman?

Jika aku tidak pernah mengenali kamu
mungkinkah airmata tidak akan henti mengalir?

Jika aku tidak pernah mengenali kamu
mungkinkah aku tidak akan berada di sini
berdiri dalam kepayahan
tapi penuh kekuatan, ketabahan & kesabaran
untuk meneruskan kehidupan 
terlebih baik dari semalam.

Comments

Popular Posts