Just what i think

Assalamualaikum...

Wow lama betul ditinggalkan blog ini... kali terakhir blogging 15/1/15... nice numbers... that was almost 4 months ago... Yelah x de apa nak diceritakan... kehidupan ini macam biasa... menerima ujian dari Allah... menjalani kehidupan dengan ketentuanNya.. ada masa gembira, ada masa sedih... ada masa airmata tidak henti mengalir, ada masa juga ketawa x berhenti.... Semuanya lumrah kehidupan. Ada pasang dan surutnya... ada tawa dan tangisnya... barulah hidup itu lebih bermakna.

Di kala kesedihan melanda... masa itulah hati lebih dekat dengan Allah (which is shouldn't be)... but then we are just human... waktu gembira kita jadi leka... maka untuk mengingatkan kita bahawa segalanya milik Allah... Allah kocak sedikit je hati kita yang tenang itu... subhanallah... kelamkabut lah kita dibuatnya... mulalah mencari, mulalah teraba-raba... Ya Allah... betapa mudahnya bagi Allah mengingatkan kita jangan leka.... segalanya milikNya.. setiap yang kita miliki... ilmu, kerja, rumah, kereta, anak, suami, cucu & semuanya disekeliling kita... tapi itulah yang membuat kita sentiasa lupa... kita dengan penuh angkuh menganggap semuanya milik kita... berjalan mendabik dada di bumi Allah ini. 

Adoi... sikit aje ketika memotong bawang sambil menyanyi-nyanyi, jari terluka... Ya Allah ampunilah aku.... mudah aje untuk Allah. 

Bila ditimpa ujian... adoilah... pedihnya... hati tertanya-tanya apa salah aku... why why why... why me... tengoklah ke dalam diri... tengoklah ke dalam hati... kita ini di mana sebenarnya... di mana kita di sisi Allah... jauh ke ? Dekat ke?.. kita pasti tahu siapa kita... kalau jauh dekat-dekatkanlah.... mohon cinta dan kasihsayang Allah... ketika diuji... ketika airmata tiada henti mengalir... subhanallah.. gunakan saat itu untuk mengadu padaNya, untuk bercerita padaNya... rasailah dengan mata hati... pejamkan mata... hadirkan hati dengan mengingatiNya... menangislah... meraunglah... rasakan kasihsayangNya... nikmatilah belaian cintaNya... Ooo Allah....

"INDEED WE BELONG TO ALLAH AND INDEED TO HIM WE WILL RETURN" - Quran 2:156

"Our Lord do not place on us a burden for which we have not the strength" (Quran 2:286)

Comments

Popular Posts