Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

Bismillahirahmanirrahim, semuga kita semua diberi kesihatan yang baik & sentiasa berada di dalam rahmat Allah SWT.

Terlalu banyak rasanya kesilapan & dosa-dosa saya kepada kalian semua & kalau dihitung & di kira, mungkin tiada langsung kebaikan yg saya hulurkan kepada kalian. Semuga Allah mengampuni dosa2 saya ini. Dan bagaimanakah Allah akan mengampunkan saya, sekiranya kalian tidak memaafkan saya. Justru itu dengan penuh kerendahan hati, saya memohon keampunan & kemaafan dari kalian…. Sekiranya selepas ini saya lebih banyak mendiamkan diri atau kurang berinteraksi dengan kalian, bukanlah kerana rasa benci, tapi saya rasa itulah yang terlebih baik buat diri saya demi menjaga mulut dan hati saya dari menyakiti hati kalian & demi keharmonian kita semua. Dan saya amat berharap semuga tindakan saya mendiamkan diri selepas ini mendapat keampunan Allah. Sesungguhnya Dialah yang maha mengetahui segalanya & nawaitu saya.

Saya sedar kita semua cuba sedaya-upaya untuk memperbaiki hubungan kita adik-beradik tapi seringkali juga ianya akan berlaku perselisihan faham antara kita yg membawa kepada rasa marah & mungkin benci.. di usia yg sudah melebihi 50an ini, saya sendiri sudah terlalu penat menghadapi drama keluarga kita…. Namun saya tetap mendoakan suatu hari nanti, kita semua akan berkumpul semula, jika tidak di sini, semuga di Jannah. Kalian semua sentiasa dalam doa saya….

 Image may contain: 8 people

Salam sayang dari saya & doa saya semuga kita semua diberikan petunjuk ke jalan yang benar. Yang baik itu dari Allah & yang tidak baik itu adalah atas kelemahan & kekurangan saya sendiri.


15hb. April 2017. 

Comments

Popular Posts