Hati.....



Hemm.....hati kadang2 di landa keresahan, kegelisahan yg tidak bersebab...dub dab dub dab, entah mengapa, sejak akhir2 ini, itulah perasaan yg sering menyelubungi kehidupan ku...... hemmmm.... mungkinkah diri makin jauh dari pemerhatian Illahi. Atau aku terlalu alpa dengan kehidupan duniawi yg membuatkan ketenangan hati ini dikocak kerungsingan. Ku cuba mencari jawapan disebalik kegelisahan ini...ketika bersujud di atas sejadah, ku mohon dariNya agar diberi ketenangan pada diri ini....agar dijauhkan aku dari rasa kesepian dalam meneruskan hari2 ku berseorangan begini........
Hemm....sejak akhir2 ini sememangnya kesunyian & kesepian amat terasa......kekadang airmata mengalir tanpa di pinta atau sebab yg munasabah.....ah....jiwa terasa kosong yg teramat sgt....ye, yg perlu diisi......yg pasti, tentunya keresahan & kegelisahan ini perlu diubati agar tidak berpanjangan & berlarutan....aku tau.......



Terimalah Aku
Album : Ameen
Munsyid : Raihan
http://liriknasyid.com


Tuhanku akulah hambaMu,
Yang tak pernah sempurna mentaatiMu,

Tuhanku akulah hambaMu,

Yang hanya ingat padamu tika kesusahan.

Setiap waktu penuh kelemahan,
Setiap saat memerlukanmu,

Setiap waktu penuh kekurangan,

Setiap saat aku memerlukanmu.

Tuhanku ampunkanlah dosa – dosaku,

Telah banyak yang ku lakukan,

Menghitamkan hatiku.

Ampunkanlah aku,

Maafkanlah aku,
Ku benar – benar mahu kembali kepadaMu.

Ampunkanlah aku,
Terimalah aku,

Terimalah segala taubatku.

Ampunkanlah aku,
Maafkanlah aku,

Terimalah amalku,

Terimalah taubatku.

Comments

Popular Posts