Ya Allah

Ya Allah, mengapa hati ini di landa keresahan & kegelisahan. Di mana keyakinanku kepada kekuasaan & kebesaranMu Ya Allah, bahawa segala yg menyesakkan fikiran di waktu ini hanyalah bersifat sementara sahaja. Perkara yg ku hadapi ini, tidaklah sebesar mana pun, hanya kerisauan pada sesuatu yg sesungguhnya blh ku uruskan, paling tidak pun, jika di luar kemampuanku, aku serahkan sahaja kepadaMu Ya Allah.

Ish….terkadang-kadang terikut juga aku dgn keinginan hawa nafsu & bisikan syaitan yg cuba memesongkan aku dari keyakinan ku, bahawa pasti yg tersimpul ini akan terungkai jua dengan segala kekuasaan Mu Ya Allah.

Tidak seharusnya aku perbesar-besarkan perkara ini hanya kerana ingin memastikan semua pihak berpuashati, tidak cukupkah bagi ku melakukannya hanya kerana kewajipanku sebagai seorang ibu yang menjalankan tanggungjawabku kerana Mu Ya Allah….. Lakukan sebaik mungkin dan mengikut kemampuanku demi tanggungjawabku padaMu.

Yang pasti & aku yakin, pasti kan Kau tunjukkan aku jalan penyelesaiannya ketika aku kebuntuan, akan Kau leraikan segalanya untuk ku… kerana apa yg mesti aku lakukan ini sebahagian daripada tanggungjawab ku kepadaMu terhadap amanah yang telah Kau berikan kepadaku….

Tunjukilah aku Ya Allah, permudahkanlah segalanya untukku Ya Allah…..

Comments

Cahaya Pecinta said…
Salam my dear aunty... i love this! When i read this..i remind myself also.. rite now...i feel so lonely... i miss u...i miss my family..i feel that i'm far apart from anyone... i really missed those moment that we've been together.. my prayer... i really hope lyana's wedding will be our next family gathering.. i'm maybe not the rite person to talk about but..do inform me if only i could help in any ways... luv u always!
Kakak, i miss u too, very much dear. Miss everyone actually.... & a bit sad too... i think i've been saying a wrong thing at a wrong time to ppl, dat ppl can't accept it & at the end, i was left alone. Try to apologise, but maybe wat i've said & done was too much, dat i am not given a forgiveness... kakak, will ask u if i need help... don't worry & really thanks for keeping in touch. Luv u so much.

Popular Posts