MY BEST FRIEND'S WEDDING

17/2/12... Alhamdullillah... my dearest friend selamat diijabkabulkan around 11.00 am... i couldn't attend the akad nikah. Wish i can be there. Anyway congratulations to her, finally... we have been waiting for a long time to see her getting married. 

A small reception was held at her sister's place, it was just a small & simple gathering among her families & closest friends... i could see she was happy. We tried our best to make it a memorable event for her. If we listen to her, it will be nothing much... we wanted her to remember this day... 

So now, it is just me alone, left without partner... in sadness, i am so happy for her.... I wish you all the best my dearest friend... it is going to be a long & winding road... but i am very sure, no matter what you will get thru it... & i pray to Allah SWT that you will be given the strength & the faith to face whatever waiting for you.... and i will always be there for you my dearest friend.


"Allah swt Maha Pemurah dan Penyayang ke atas hamba-hambanya. Bagi kaum wanita ada 4 tiket untuk mereka masuk ke syurga, iaitu apabila mereka berjaya menjaga sembahyang fardhu, puasanya di bulan Ramadhan, ketaaatan kepada suami dan kehormatannya. Melalui empat perkara ini juga menyebabkan seseorang wanita itu boleh mencapai taraf solehah dan bertaqwa. Begitu Penyayangnya Allah kepada insan yang bergelar wanita.

Seorang isteri yang bertaqwa, dia tidak peduli sama ada hidupnya terpaksa bermadu dua, tiga atau empat sekalipun sebab itu bukan urusannya malah sebuah ketentuan dari Tuhan untuk menguji sejauh mana keikhlasannya melayani suami. Dia tidak akan ambil kisah sekiranya suaminya mengecilkan hatinya malah di hati kecilnya akan sering berkata, "Ini tugas aku dengan Allah. Aku mesti laksanakan". Akhirnya tidak timbul perkelahian bila bermadu bila setiap isteri telah faham dengan kedudukannya.

Hanya isteri solehah saja yang gembira bila dimadukan sebab suaminya telah menyelamatkan seorang lagi hamba Allah bila dikahwinkan. Bila seseorang itu telah berkahwin, InsyaAllah sembahyangnya akan lebih khusyuk kerana sebagagian dari agamanya telah diselamatkan. Di samping itu berkahwin juga boleh melembutkan hati dan menenangkan fikiran.


Untuk mencapai makam isteri yang solehah dan bertaqwa bukanlah semudah yang diucapkan. Kita mesti berusaha untuk mengikis sebanyak mungkin mazmumah yang terdapat dalam diri dan selalu berharap kepada Allah supaya dimasukkan sifat-sifat mahmudah dan dibantu ketika sedang bermujahadah di dalam menghadapi berbagai ujian."

For some personal reason, i can't upload the photos here. 

Comments

Popular Posts