FACEBOOK OOO FB

FB... facebook, mukabuku, watever people called it.... ok.... actually dah lama dah dok pk nk deactivate my FB, finally i did a week ago.... Yeah am going to miss those people in my friend list..... ramai pulak tu.... my family, my primary school friends, my secondary school friends, my college & university mates, my ofismate.... wow ramai tu, belum masuk those yang i only know thru facebook.... Why i deactive it... it is for me to know....

Actually banyak advantage & disadvantage nyer sebenarnya facebook ni... i got to know new people, reading all those motivational, inspirational quotes.... religious quotes also.... ada link to good articles... it is good when am feeling down & demotivate, read all those things, boleh jg menaikkan semangat yang hampir hilang or terkambus.... i suka actually....

But i think, i have been posting too much information, too much rubbish eventho i did post something useful to others... true some of my facebook friends used to put on their wall, makan update, tido update, pi toilet pun klu blh nak update.... gambar2 kat FB tu x payah kiralah, bermacam2 posing ada.... now looking back, i feel macam keterlaluan lah pulak... am not talking about others, but about me... too much....

Ada kala aku sendiri nak ketawa tgk status memasing.... including mine.... hari ini someone post what they cook, kejap lagi someone will do the same... dah jadi macam nak menunjuk-nunjuk dan berlumba-lumba pulak... or maybe i don't cook so i found it so obvious... now i am thinking if i ever activate my FB back what would i post ye? Dunno lah... just try to be moderate lah... or maybe just read what people post.

Kat FB also we can create uncomfortable feelings among us... kadang2 we don't mean to hurt anyone, but then ada yg terasa hati pulak... i used to feel like dat.... actually this is one of the reason i had to deactivate my FB, malas nk layan kadang2 perasaan yg tetiba muncul bila baca certain posting.... kalau baca yg menyentuh perasaan kan, buat assumption sendiri... tak baik pulak kan berburuk sangka, mungkin org tu x sengaja... kalau memang org tu sengaja, dah bergaduh x pasal2.... mengamuk cam org kureng siuman kat FB, everybody can read it... hahaha.... termalu sendiri pulak... nak tarik balik org dah baca walaupun dah delete.... to tell you the truth, kadang2 you can see & read the true colors of everyone from their FB status or posting... 

So many things been posted, ye lah, my excuses for those postings... i am alone at home, sometimes i just thinking loud... tertaip kat FB... rasa macam ok je... tp now bila baca balik, wat have i done, exposed myself like that.

So i decided to be a bit mysterious, pull-out my FB... but i know one day i will  activate my FB account but, my posting insyaAllah will be much2 different from previous one.... berhemah sikit lah kot, hopefully.  

Comments

RinDoShitoki said…
Wow!!!! Patotlah dah xnmpak kelibat mak cik saya nie lagiw!! Ya!!!!!!u r rite!!! I agreed!!! Dats y lah suami sy kadang2 tegur sy klo over sgt,smu pkara nk post dlm FB!!!!! Huhuhu katanya, untuk apa kita nk story smua tntang kita?? Nk tgk wall kwn2,nk chit chat,komen mengonen,post gmbar, xpe lah, tapi kalau nk story smua pjlanan hdup kita, xpyahlah!! Ni nk tido pn bgtaw, nk pi toilet bgtaw, smpai dlm2 nk bgtaw!! Hehehe sy wat bodo jah!! But!!! After i read yr entry, bru sy taw suami tgur utk kbaikkan!!! Okeh, sy cuba utk pbaiki!!!! Tengs my dear unty!!!
C.cah pun serupa, terlalu byk doh post benda2 yg x sepatutnya. So skrg nk cool down dh...

Popular Posts