Sanah Helwah - 53

Alhamdullillah. Syukur ke hadrat Allah SWT. Hari ini genap umurku 53 tahun.... dah lebih setengah abad. Dalam 53 tahun yang telah berlalu itu, bermacam2 rencah kehidupan telah dilalui..... cerita sedih, duka, gembira, bahagia, semuanya ada.... Banyak airmata yang telah tumpah (anyway... my hobby is crying...)... dan banyak juga gelak-tawa menghiasi kehidupan.


Amat bersyukur, daripada segala kepayahan & ujian yang dihadapi, semuanya dapat dilalui dengan penuh ketabahan & kesabaran (walaupun tercalar juga). Amat-amat bersyukur dengan segala kurniaan Allah yang tidak terhingga buat diriku yang hina & penuh dosa ini..... Sesungguhnya hanya Allah yang Maha Mengetahui....

Aku juga amat bersyukur dengan kurniaan insan2 tersayang dalam kehidupan ku... yg menyinari & menghiasi kehidupan ini.... dulu keluarga yang kecil (just me & my doter), now is getting bigger. Allah telah jodohkan aku dengan lelaki yang amat aku cintai (the love of my life), mengurniakan aku dengan 2 orang cucu lelaki yang comel2.... aduhai... apa lagi yang aku inginkan di penghujung usia ini.... semua yang aku perlukan (kadang x perlu pun, tapi Allah lebih tahu.... mungkin yang aku rasakan tidak perlu, merupakan keperluanku) telah Allah pinjamkan untukku. Alhamdullillah. 


Doa & harapan ku... semuga usia yang tersisa ini dapat ku penuhi dengan amal ibadat kepada Allah, semuga Allah memberi kelapangan & kemudahan buat ku untuk meningkatkan amal ibadat ku. Muga Allah juga meningkatkan keimanan & ketakwaan ku.



Artinya : “Ya Allah, panjangkan umur kami, sehatkan badan kami, terangi hati kami, tetapkan iman kami, baikkan amalan kami, luaskan rezeki kami, dekatkan kami pada kebaikan, dan jauhkan kami dari kejahatan, kabulkan segala kebutuhan kami, baik dalam agama, dunia, maupun akhirat. Sesungguhnya Kau adalah Dzat Yang Maha Kuasa atas segala sesuatu.

Comments

Popular Posts