Di Belenggu Dosa

Tuhan
Aku di sini 
merangkak kepadaMu
dalam seribu kekesalan 
yang membelenggu diri
dihimpit dosa-dosa lalu

Al Ghaffar... Engkau sesungguhnya Maha Pengampun 
Maka kepadaMu aku bersujud
Al Ghafur...  aku memohon keampunanMu 
Al-Fattah.... aku memohon redhaMu 

Aku tidak mampu Ya Allah
membetulkan kesilapan yang lalu
aku tidak punya kekuatan 
dengan keegoan yang terus tegak berdiri ini

Aku tidak mampu menghulurkan tangan 
memohon kemaafan 
dari insan-insan yang ku lukai
atau insan-insan yang melukai
aku tidak punya kekuatan untuk itu
walau di sudut hati kecil ku 
aku tahu, di mana salah & silapku


Aku tahu Tuhan
betapa diri ini penuh dengan keburukan
dengan kehinaan membaluti
dan Al Alim.... Engkau lebih mengetahui
betapa aku mendampakan 
segala keburukan & kehinaan ini
dapat ku gugurkan satu persatu

Ya Rahman Ya Rahim
Engkaulah  Yang Maha Mengetahui...
apa yg tersirat di dalam hati ku ini
apa yg benar-benar aku inginkan
kepadaMu Ya Rahman 
aku mohon segala pertolongan 
Al Wakil... lindungi diriku ini dari segala keburukan 
dan kehinaan
Al Hadi.... berikanlah petunjukMu
agar aku dapat membebaskan diri ini
dari dosa-dosa yang membelenggu ini.


Image result for menadah tangan berdoa


Comments

Popular Posts